Tuesday, September 10, 2013

ROMAN BLIND 1

 

 


Paten yang menjadi 'kegemaran' peminat-peminat langsir yang sukakan gaya moden, ringkas dan kemas.



Paten Roman Blind biasanya sesuai untuk tingkap yang menghadap matahari terbit bagi menghalang bahang yang panas dari memasuki rumah kita.  Paten roman blind juga membolehkan kita menentukan berapa banyak cahaya yang kita perlukan untuk memasuki ruang kediaman.  Sangat sesuai untuk tingkap bilik, ruang  yang kecil, dapur dan tingkap yang mempunyai 1 panel.


Paten roman blind juga tidak menggunakan banyak kain kerana tiada kedutan atau lipatan yang banyak dalam proses jahitannya.  Akan tetapi harganya agak mahal kerana kos 'track' yang tinggi, iaitu sekaki RM25 (complete set- siap besi tengah), anggaran lebar tingkap 1 panel ialah 2kaki tetapi harga ‘track’ dikira dari 4 kaki ke atas, jadi kos untuk roman blind track ialah RM100.  Harga upah jahit paten roman blind pula, sekaki RM20.


Walaubagaimanapun, peminat paten Roman Blind pasti tidak hampa kerana hasilnya sangat memuaskan dan mampu mengubah suasana kediaman anda menjadi labih bergaya dan menarik :).  Ditambah lagi dengan pemilihan fabrik yang sesuai. 







No comments: